Tårtbak - Tema Jul

Hej på er!

Förlåt för dålig uppdatering!
Jag har inte slutat att baka, jag har gjort cupcakes och lite sådant dock har jag inte haft tid för att lägga ut det här!

Ikväll har jag haft min lillasyster här och vi började med att laga grekisk mat tillsammans som vi åt, sen började jag med tårtbottnar och fyllningar!
Min +mamma ville ha två tårtor (tror det är till jobbet men är inte helt säker) med något jultema. Efter lite googlande, mycket tänk och skisser så blir det;

En hasselnötsbotten (sockerkaksbotten+krossade nötter) med after eight-fyllning sen kommer jag spackla den med mörk choklad med apelsinsmak och juldekorera den med lite smått och gott i marsipan/sp!

Den andra tårtan är en chokladbotten med after eight-mousse och päronmousse. Vet inte än om jag ska täcka den i marsipan/sp eller om jag ska spritsa den!!

Egentligen skulle jag haft smörkräm till hasselnötsbotten men jag fick så mycket after eight-mousse kvar och det kändes onödigt att slänga den (för så mycket äter jag inte själv och Andreas, som brukar få äta mousser som blir över, jobbar) så jag la emellan det istället för smörkrämen! Kan inte tänka mig annat än att det blir supergott!

Har tagit massor av bilder, dock hinner jag inte lägga ut dom nu då jag måste sova.. Ska upp om 6½ timma! Tur att jag inte behöver så många timmars sömn!

Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0