Korgtårta & Barbietårta

Till lördagskvällen hade jag en korgtårta och en barbietårta beställd till min +mammas 40 årsfest som hon skulle ha för sina arbetskamrater!

Jag fick fria händer och prövade då att göra en korgtårta med björnbär!
Tyvärr hann jag inte själv ta kort på den utan det gjorde pappa åt mig men då hade de halvfrusna bären börjat rinna lite!


Tårtan bestod av sockerkaksbottnar med björnbärsmousse och vaniljkräm! Under bären ligger det grädde (ångrar att jag inte tog ett till lager björnbärsmousse för då hade det inte lyst vitt, men nu vet jag det till nästa gång!) och så är den dekorerad med brun marsipan som jag kavlat i korgmönster samt halvfrusna björnbär (nästa gång ska jag dela dem på mitten, men tiden räckte inte till!)






Barbietårta!

Chokladbottnar med ett lager chokladmousse och två lager glasskräm som fyllning! Täckt i egengjord turkos sockerpasta, egengjord vit sockerpasta samt mörkblå marsipan! Finns även en liten silverkula i rosetten på baksidan!

Smakade en sked av båda tårtorna och de var väldigt goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0