Blå marsipantårta med turkosa rosor

Hallå hallå bloggen! :)

Detta är den sista tårtan som jag gjorde till min käreste på hans 20 årsdag!
Det är en tårta med ljusa bottnar och jordgubbs samt choklad-fyllning! De turkosa rosorna har jag gjort helt själv från grunden, gjorde först marsipan och fick sedan till den där starka turkosa färgen!
I mitten av rosorna finns det silverkulor!
Runt tårtan gjorde jag kulor i olika storlekar, så det ska bli mindre och mindre ju längre "bak" de hamnar... Det ska likna ett pärlhalsband :P



Bilden är verkligen URDÅLIG! Blixten gjorde de turkosa rosorna helt åt.... men men, det får gå! :)

/Linnéa

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hur fick du marsipanen att bli blå? :)

2010-12-30 @ 13:25:23
URL: http://Swarsis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0