Karin 70 år

Har stått o knådat hela kvällen, kavlat och stått i! Vilken tur att jag har haft min kära pojkvän till hjälp när sega SP-degar och marsipandegar skulle knådas och kavlas och min brutna arm inte riktigt klarade av det!

Dessa två tårtorna gjorde jag till min svärfarmor som fyller år imorgon, så GRATTIS till Karin!



Detta är en tårta med ljusa bottnar, två lager fyllning med vaniljmousse och jordgubbsmousse!
Den är täckt i vit sockerpasta och dekorerad med rosa och grön marsipan, silverkulor samt rödrosa glasyr till texten (som inte blev något vidare, måste verkligen öva på det där!)

Fler bilder kommer, men förde över från mobilen nu så det kommer mer när klockan inte är så mycket!



Detta är den andra (ursäkta dålig bild, som sagt.. kommer mer!)

Ljusa bottnar, ett lager med min egengjorda blåbärsmousse och ett lager med vaniljmousse! Dekorerad med brun marsipan och blåbär! Under marsipanen är det grädde (på sidan av tårtan) och under blåbären finns det yttligare ett lager blåbärsmousse!
Efter att jag tagit kort la jag även på gröna murgröna-blad i marsipan!

Karin blev jättenöjd och det är jag så glad över :)

Stor kram!
/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0