Årets första tårtor

I lördags fyllde min underbara svärmor år och hon ville ha en tårta som jag fick helt fria händer med!
Det var ju tvunget att bli superbra så jag får göra hennes tårtor till den lite större födelsedagen nästa år :)

Jag gick länge och funderade på vad och hur jag skulle göra men tillslut bestämde jag mig:

Chokladbottnar
Hallonmousse
Glasskräm
Spacklad i grädde
Täckt med ljusblå marsipan
Dekorerad med vit flowerpaste och gul marsipan

 

När jag var klar med Lises tårta så stod jag och Andreas och prata lite... Vi har de senaste två åren bakat tårta till vår vän Oscar som fyller år samma dag som svärmor, så när jag stod där med ingridienser över, men med väldigt lite tid fick jag komma på något snabbt.
Adde åkte iväg för att göra några ärenden och då slängde jag ihop denna roliga tårta, jag var ju tvungen att skoja lite när jag skulle baka till Oscar!

Chokladbottnar
Hallonmousse
Glasskräm
Spacklad i grädde
Täckt i ljusrosa sockerpasta samt ljusblå marsipan
Dekorerad med mörkrosa modeleringspasta, en silverkula samt vit kristyr.


Vi hade lite fest här på kvällen och alla våra vänner skrattade högt när de fick se tårtan, så det var absolut värt ryggvärken jag hade när jag var klar! ;)

På söndag ska jag baka två 20-årstårtor, återkommer då! :)


Kommentarer
Postat av: HannaFindus

Haha!



Fan va skön "brösttårtan" var!

2011-01-25 @ 18:27:46
URL: http://nattstad.se/HannaFindus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0